2021年2月13日土曜日

「ウィズコロナ」しかないのだ、と。

 

How well will vaccines work? Covid-19 may become endemic. Governments need to start thinking about how to cope

残念、読めないや。ABCの議論と似たようなかんじなのかな?

 “The lockdown has really driven down cases quite fast.

He said it was highly unlikely the virus would ever be eradicated and it would continue to cause hospital admissions and deaths, but that these could be driven to a much lower level – as with influenza – by immunisation, making it what he called a “manageable prospect”.


 ロックダウンが効いて感染数が減少、すでに感染して回復した人が増えたりワクチンが効いてきて、まだ、ソーシャルディスタンスは必要なものの、かなり落ち着いたものになって、来年の今頃には普通にもどっているんじゃないか、と。コロナ絶滅は無理だが、インフルと同じように管理可能なレベルになっていくんじゃないか、と。

 イギリスもかなりワクチン接種すすんでいるしなあ・・・ワクチンだけでコロナが撃退できるわけでないが・・・・それでも来年かよ・・・・

 ウィズコロナしかない、というか管理可能ならウィズコロナでいいわけだね。

 早期大量のワクチン接種、治療法の確立、普及、そして、医療システムの改善だね。



  

0 件のコメント:

コメントを投稿