2023年3月17日金曜日

"she really is my sister... and she became my wife."

buvery Retweeted

 

Genesis 19

 31 And the firstborn said to the younger, “Our father is old, and there is not a man on earth to come in to us after the manner of all the earth. 32 Come, let us make our father drink wine, and we will lie with him, that we may preserve offspring from our father.” 33 So they made their father drink wine that night. And the firstborn went in and lay with her father. He did not know when she lay down or when she arose.


34 The next day, the firstborn said to the younger, “Behold, I lay last night with my father. Let us make him drink wine tonight also. Then you go in and lie with him, that we may preserve offspring from our father.” 35 So they made their father drink wine that night also. And the younger arose and lay with him, and he did not know when she lay down or when she arose. 36 Thus both the daughters of Lot became pregnant by their father. 


31 時に姉が妹に言った、「わたしたちの父は老い、またこの地には世のならわしのように、わたしたちの所に来る男はいません。


32 さあ、父に酒を飲ませ、共に寝て、父によって子を残しましょう」。


33 彼女たちはその夜、父に酒を飲ませ、姉がはいって父と共に寝た。ロトは娘が寝たのも、起きたのも知らなかった。


34 あくる日、姉は妹に言った、「わたしは昨夜、父と寝ました。わたしたちは今夜もまた父に酒を飲ませましょう。そしてあなたがはいって共に寝なさい。わたしたちは父によって子を残しましょう」。


35 彼らはその夜もまた父に酒を飲ませ、妹が行って父と共に寝た。ロトは娘の寝たのも、起きたのも知らなかった。


36 こうしてロトのふたりの娘たちは父によってはらんだ。



 

Genesis 20:12 — The New International Version (NIV) 12 Besides, she really is my sister, the daughter of my father though not of my mother; and she became my wife. また彼女はほんとうにわたしの妹なのです。わたしの父の娘ですが、母の娘ではありません。そして、わたしの妻になったのです。
だからG7やめちゃえばいいんだよ。 

 G7なんて日本にとってなんの役にたっているわけ? 


  「年3日」平日に学校休んでOK、愛知県が新年度から制度…家族での「ラーケーション」推進 2023/03/16
ラーケーションは、ラーニング(学習)とバケーション(休暇)を組み合わせた造語
だったら、「学習休暇」のほうが良くね?

0 件のコメント:

コメントを投稿