「なんでこの男が白人であることを誰も指摘しないのか」みたいなコメントはないのだろうか?フィラデルフィアで白人23歳男性がすれ違いざま黒人男に射殺される。防犯カメラ映像を見ると、理由は特にない。こういう怪しい男が歩いている場合に、道を変えるスキルが必要とされるのが米国の普通。 https://t.co/RHDOhs9OR8
— buvery (@buvery) September 25, 2022
この前引用した犯罪心理学の本池田信夫 blog : 戦争は人類の本質ではないhttps://t.co/siaVZcFcKv
— 池田信夫 (@ikedanob) September 23, 2022
An Introduction to Criminal Psychology Second Edition
Russil Durrant
にも集団的暴力の項目があって、こちらの本は集団的暴力は時代・文化を超えてわりに存在するものだ説。
2018年出版だからグレーバーらの著作は射程に入っていないわけだが、進化論からおもしろい説明があって、
p234-
A third source of evidence used to support the idea that collective violence in humans has an evolutionary basis comes from research on lethal inter-group aggression among chimpanzees. In his observations on Man’s Place in Nature Mark Twain noted that ‘man is the only animal that deals in the atrocity of atrocities, war’ (Twain, 1966, p. 179). This view was clearly refuted when the remarkable observations of inter-group violence among chimpanzees came to light in the 1970s. Although ggression, violence, and killing are common in a wide range of species, primatologists documented for the first time the coordinated use of violence perpetrated by one group of chimpanzees against members of other chimpanzee groups (Wrangham, 1999; Mitani, 2009). Specifically, groups of male chimpanzees have been observed to engage in apparently deliberate border patrols of their territory and to make deep incursions in to the territory of other chimpanzee groups, deliberately killing males of the other group that they encounter. According to Wrangham’s (1999, p. 11) imbalance of power hypothesis, ‘the function of unprovoked intercommunity aggression (i.e., deep incursions and coalitionary attacks) is intercommunity dominance’. Establishing dominance over other chimpanzee groups may,Wrangham argues, deliver specific evolutionarily benefits such as better access to food resources, safety, and access to females (see also Pandit et al., 2016). The relevance of this research for understanding the evolution of collective violence in humans is clear to many researchers. Because chimpanzees are humans’ closest living relatives (sharing common ancestor approximately 5–6 million years ago), it is possible that the capacity to engage in coalitional aggression or collective violence is a characteristic that was present in our common ancestor and has been retained in both the chimpanzee and human lineages (Wrangham, 1999).チンパンジーでも一部族が集団的に他の部族を攻撃して雄チンパンを殺すことがあるんだ、と。他部族のチンパンを殺すころによって、食料源、安全、メスなどを確保できるからではないか、と。このように集団的暴力をふるう傾向はチンバンや人間の共通の祖先に存在し、現在にも維持されているのではないか、と。
テヘランの抗議行動8日目。 https://t.co/RSywySaIqe
— buvery (@buvery) September 24, 2022
勇敢な女性たち
国民思いだった安倍ちゃんにすれば、国民に使うべき金を安倍ちゃんにかけるのは不本意ではないか?Abe funeral: Japan asks why state event is costing more than the Queen's https://t.co/LJSBJT4J0Y
— BBC News (World) (@BBCWorld) September 23, 2022
創価学会もいろいろあるだろうが、 最近は落ち着いている。国教化を千年弱前から宣言している法華経一派があり、公明党を作って議員も大臣も出している。信徒が6万しかおらず、千年遅れた宗教に何の意味があるのか。 https://t.co/IIHtoPs8A1
— buvery (@buvery) September 25, 2022
日本が国家として建立する本門の戒壇と言う意味。
池田は平成時代に入ると「戦後民主主義体制で主権在民になった以上、民衆の意思が『勅宣・御教書』に代わるものである」「正宗を国教にするとかえって一国化し、大聖人の御精神に反してしまう」と説明し、この問題の決着を図った[8]。
池田が謝罪に追い込まれたように、ババアムーンも謝罪と補償に追い込むべき。
0 件のコメント:
コメントを投稿